fredag 25 juni 2010

Drömgården

Den har jag hittat...drömmen om en gård lever fortfarande, starkare nu än förr...och när jag nu såg en ganska anspråkslös gård till salu så var jag bara tvungen att åka och titta.
Vi åkte dit och tittade lite utanför...den vill ha mig! och herrejösses vad jag vill ha den..var bara tvungen att ringa mäklaren för en närmare titt, så igår var vi och tittade igen...den var jag, och jag var den...fick en sån där barnsligt naiv känsla "villhavillhavillha".
I normala fall så skulle det ordna sig utan problem...men nu med makens operation på måndag så kom det mer än olägligt :( förbannade rygg!
Och jag som har tummen mitt i handen kan inte fixa allt själv här hemma som måste göras innan försäljning...så finns det någon därute med en 2-300.000 kr som ligger och skräpar så finns jag :) då skulle vi klara dubbelt boende de månader som behövs och samtidigt ta in hjälp att göra färdigt allt här hemma...i gengäld så kan jag baka bullar för en livstidsranson :-D
Jag måste vrida och vända på det här och se om det finns någon som helst chans...för just denna chans kommer inte igen...andra chanser ja...men inte denna.
Idag ska vi fira midsommar, resa ministång och äta gott...en tur till bygdegården blir det också :) får se om maken orkar åka med...han är sämre än sämst eftersom han tvingats sluta med vissa mediciner innan operation, nu viker sig benen på honom...han lider..och vi lider med honom :( men med gården skulle det bli bra,fint va? ;)

1 kommentar:

  1. Åh, vad nyfiken jag blir! Ni skulle verkligen behöva en gård, ni som har så många idéer och projekt. Hoppas det går vägen. Skönt att operationen är nära. Hoppas han återhämtar sig bra efter den. Vi ses i eftermiddag! Kram Stina

    SvaraRadera