söndag 27 juni 2010

Bortskämda pipen

Theodor är en riktig linslus...det är så svårt att ta en vettig bild på pojkbusen, antingen flinar han värsta flinet eller så ska han stå nära kameran...men söt är han!
Vår fina Saga som kan tjata hål i huvudet på vem som helst med sina frågor...helt allvarligt så har jag aldrig varit med om frågvisare unge...hon kommer att bli nåt stort :)

Dagen började med en skvätt regn för att sedan skina upp och bli kanonväder! synd att det inte kom mera regn...nu måste jag vattna rejält ute imorgon ändå, det är torrt som fnöske i mina odlingar..efter lunchen så tog vi saft o rulltårta och for ut till gården igen för att tonåringarna skulle få vara med och titta, vi hade det urmysigt och drömde oss bort..
Väl hemma igen så grejsade vi med allt och inget för att sedan grilla kyckling igen...två dagar efter varandra bara för att det är så himla gott! till det så gjorde jag potatis,morötter,kålrot och palsternacka (eller pallenacka som ungarna säger..) i ugn med olja och en massa kryddor.
Till det så hade vi sallad och sås gjord på turkisk lättyogurt med sambal,sweet chili och hackad jalapeno..plus lite kryddor, jag tog även mango chutney hot till...och de som sällan träffar mig och tycker att jag blitt så smal så de säger "men äter du ingenting?" de hade gärna fått kommit och kollat in mina portioner :-D jag äter mest i hela familjen..jag äter mycket och ofta men jag tränar därefter också...att späka mig och knapra salladsblad eller pulverskit är inte min grej alls..
På kvällen målade jag en sväng i ena hallen...och maken kom förbi innan han lade sig och sa "det här blir ju bra"...jag undrade en stilla stund om han gått o blitt konstig? jag bra på att måla? haha...jag ska skratta ända tills imorgon :)
Vår lilla kyckling som heter just lilla kycklingen har idag fått det nya namnet pipen...han eller hon är så bortskämd! jag kokar ägg och hackar gulan ihop med lite filmjölk och ger 1-2 gånger om dagen, sedan får han foder som jag hamrar sönder till pulver...och nåde mig om inte maten kommer pronto om det tatt slut..då piper han och hoppar det högsta han kan för att göra sin röst hörd...och vilken pipa sedan ;) bortskämd är bara förnamnet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar