lördag 12 juni 2010

Kakbak och filmkväll!

Idag blåste det snålt och regnet piskade mot rutorna på förmiddagen så det blev till att baka lite igen, jästen hade dock mage att ta slut så det blev kakor..inte fy skam det heller :)
Vi gjorde två sorter, muslikakor och kolakakor med saffran, jag hittade en ensam liten saffranspåse från i julas som mortlades med lite rom sedan gjorde jag som en vanlig smet till skurna kolakakor...de blev helt underbart goda! jag älskar ju saffran så det blir nog nån sån kaka ikväll..
Igår hade vi familjekväll med tonåringarna, då får inga små vara med...så de nattades först och sedan plockade vi fram jordgubbar,körsbär,ananas,vindruvor,nektariner och pina colada glass...en icaaffär i stan har ofta tio-kronors saker...och nu var det vindruvor,ananas som var veckans varor...perfekt för oss :) och de har alltid ett tillfälligt parti billig men god glass för 10-14 kr litern...många gånger är det någon god Italiensk glass, denna gång var det just pina colada.
Filmen var superbra och kvällen var så trevlig med en massa gott och tända ljus så vi gör om kvällen idag..fast med en ny film då :)
Imorgon packar jag in de fyra små och åker en sväng till Dalarna....dessvärre har jag inte packat en endaste pinal...så jag vet vad jag får fixa imorgon bitti.

1 kommentar:

  1. Tjenixen!

    Jag läste ditt inlägg angående föräldrar som ger sina barn snabbmat och själva äter lax eller liknande... VA? Finns det de som gör så??? I vår familj äter vi alla samma mat. Skulle aldrig komma på tanken att servera något annat till barnen än det jag själv äter. Förr lagade jag allt från grunden men efter att jag var med om en del saker som skakade om mitt liv från grunden fick jag tänka om. Man ska vara försiktig att ha för mycket krav på sig. Bättre att vara en glad mamma än en mamma som gör allt rätt men inte själv mår bra! Bara en tanke...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera