söndag 20 juni 2010

Gullefjun!

Så här såg det ut när nummer två kläcktes, Ronja stod klistrad framför kläckaren medans det pågick :)
Och ut kom en ful liten varelse, kladdig o kletig...nummer ett döptes av Ronja till "lilla kycklingen" och denna lilla fuling döptes till Viktoria...men den blev ruggigt söt efter att det hade torkat!

De blev sedan överflyttade till kycklinglådan med värmelampa, båda två är väldigt pigga och hur söta som helst...Ronja är övertygad om att de tror att hon är mamman då Ronja var den första de såg...och så kanske det är :-D


Jag bakade hamburgerbröd m graham,vetemjöl special och lite dinkel på förmiddagen mellan födslarna...och på eftermiddagen avnjöts bröden med nötburgare,röd lök, tomater,sallad, saltgurka,dressing,ost,bacon och den märkliga grejsen alfaalfa groddar....bara för att jag är galen i groddar! det var hur mumsigt som helst så det gick ner ett par... annars innehöll dagen crosstrainer,en tvätt from hell...och storhandling inför morgondagens tävling då jag ska laga mat och fixa fika åt 115 pers...det blev några vagnar på maxi...och som vanligt var jag kvar tills de ropade ut att affären skulle stänga 5 minuter senare :)



2 kommentarer:

  1. Grattis får man säga! Underbart att få se dem sådär på nära håll fast de är rätt kladdiga i början. Tänk vilken rikedom dina barn får med sig. Hur många ungar har sett något djur födas i dagens samhälle? De får med sig något för framtiden...
    Kram/ anna

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med era kycklingfödslar. Jag ska försöka få med mannen till er och titta någon dag:) Så roligt för barnen att få vara delaktiga från början.

    Laga mat till över 100 pers... Jag tycker det kan vara jobbigt att laga till 5 pers. Ta inte på dig för mycket bara! Kram Stina

    SvaraRadera