torsdag 3 juni 2010

2 barn rena semestern!

Först måste jag bara berätta att gårdagens rabarberfest blev succe! vi var 6 vuxna och 5 barn och det blev en salladsbädd med blandad sallad och lite mache,skivade tomater,skivad mozzarella,röd lök och en vinegrette på dijon som bas...och sedan gjorde jag "rosor" av lufttorkad skinka,hembakade salta kex och chutney....varmrätten var rabarberkyckling och potatis med en massa sambal oelek...efterrätten blev rabarberglass gjord på hårt vispad vaniljvisp,vaniljyougurt delikatess och rabarbersylt.. och på det en klick sylt...allt sköljdes naturligtvis ner med rabarbersaft, vad annars? :)
Det var hur trevligt som helst och vädret kunde ju inte vara mycket bättre...idag har jag rensat ogräs men det känns som tistlar och brännässlor vinner...
På eftermiddagen var Ronja och Saga hos en kompis och jag upptäckte hur superlugnt det blev med bara två barn hemma! herrejössanes så mycket jag skulle hinna om de tre större gick på förskola om dagarna med bara Lilly hemma! men?...näää jag älskar att ha dem hemma och snart hamnar de ändå i förskole/skola karusellen....
Nu var bara barnen borta dryga timmen...men då fick jag sitta och läsa UNT i solen medans de små badade badbalja brevid...underbart!
Just nu längtar jag sjukt mycket till att åka till dalarna där vi ska ha lite loppis, men en tonåring fyller imorgon..och på måndag kommer mina föräldrar på en blixtvisit...så dalarna får vänta lite till.
Nu ska trötta barn duschas och nattas och sedan blir det crosstrainer och ica maxi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar