måndag 28 juni 2010

Äntligen är dagen snart slut..

Det som kan gå fel har gått fel idag...3 timmar innan makens inskrivning ringer de från sjukan och meddelar att operationen skjuts upp 2 veckor pga hög arbetsbelastning...rullgardinen åkte ner direkt! humöret likaså, vilket smittade nästan hela familjen..
Våra storslagna planer slogs omkull i en handvändning...och vi valde att avbryta vårt intresse för gården, hade operationen blivit gjord nu så hade vi en rimlig chans att bjuda på den...men nu vågar vi inte chansa, man får väl tänka som så att det inte var meningen att vi skulle ha den..vem vet, kanske en ännu bättre finns runt hörnet?
Dessutom ska nu maken som skulle varit på sjukhus i sammanlagt 3-4 dagar nu helt plötsligt förvisas till dagvården, skrivs in på morgonen...opereras...skrivs ut på eftermiddagen.
Snacka om att lägga allt ansvar på anhöriga...undrar hur han kommer att må när han då kommer hem...trist nog hamnar det just i min dalavecka...en av de två veckor som jag skulle vara i dalarna med de 4 små och ha loppis...nu kan jag inte lämna honom hemma utan vi får njuta av Rättvik en vecka istället för två.
Nu är det inte synd om mig eller barnen...men det är ruskigt synd om maken och vi lider alla med honom, att ha ont dygnet runt tär nåt alldeles förskräckligt.
Men som jag brukar säga...det som inte dödar, det härdar..och tänk så härdade vi är nu :)
Imorgon blir en bättre dag, det känner jag på mig!

2 kommentarer:

  1. Men vad trist! Att de kan ringa så nära inpå och skjuta upp det... Jag förstår att det måste bli jobbiga två veckor att gå och vänta då han har ont. Och gården... Jag förstår att det inte var en bra dag för er. Kram Stina

    SvaraRadera