torsdag 16 september 2010

Vilket märkligt väder det var idag!

Regn och sol...regn och sol...man hann inte mer än tänka att man skulle ta ut de fyra små och rasta av dem innan nästa skyfall kom...så idag blev nästan enbart en innedag.
Di små var nog inte ute mer än 15 minuter...men iallafall så startade jag dagen med att testa de nya brödformarna, de var toppen! jätteglad över att jag köpte dem då jag trånat länge efter brödformar men har varit för snål för att köpa...men 49 kr tyckte jag var ett bra pris!
Blev ännu gladare när jag hittade "mutti´s" krossade tomater då det är en av de få krossade tomater som enbart innehåller...just krossade tomater..och billiga var de :)


Kvällens middag blev lasangne, gjord på 2 liter mjölk,2 kilo blandfärs och en herrans massa tomatsås! det blev en med goudaost och lite feta och den andra med mozzarella och feta, sallad och hembakt bröd till det..det blev över till framtida matlådor också :)
Jag är ju en gottegris och var bara tvungen att ha efterrätt...det blev en skiva rödbetskaka, lingonsås och lite grädde runt...mumma :) och inte särskilt onyttigt heller då kakan inte innehåller något fett, förutom det lilla från nötterna.



Ronja och Saga hade en liten ritarhörna i köket idag! Ronja gjorde små böcker och Saga...ja Saga är ju Saga :-D så hon gjorde väl lika som Ronja antar jag! Dagen har bara susat förbi...jag fattar inte vart dagarna tar vägen?
Dagen har varit bra, det var bara en kortare period av inferno..naturligtvis när jag lagade mat, Teddan kom och deklarerade att han minsann hade bajs i blöjan...jag kikade ner...en ynka liten kotte låg där så jag bad honom ta av sig blöjan och slänga den.
Det gjorde han...men rackarungen hade plockat ur den lilla kotten och kom och visade den stolt för mamma! så raskt in med ungen på toa, har på litervis med tvål och gnossar på hans händer...jag låter honom stå kvar där och spola lite vatten medans jag fortsätter i köket.
Lilly som är galen i vatten smiter också in på toa och plötsligt hörs en duns och ett vrål...kastar ifrån mig slevar och in på toa, där ligger Lilly dubbelvikt mellan toaletten och duschen, får lirka fram vår hubba-bubba för att trösta.
Medans jag tröstar så ser jag hur det rinner fram ganska mycket vatten? runt toastolen och för någon sekund så tror jag att hon spräckte stolen...men snart så hittar jag den helt nya megastora flaskan med fönsterputs! helt tom...men golvet på toan glänser och luktar gott nu iallafall.


3 kommentarer:

  1. Hehe vilken dag...! Skönt att det är kaos hos fler än hos oss. :D

    Det där är mina favorittomater! De LUKTAR tomat när man öppnar, helt i en egen klass. De finns i burk i trepack på Willys här och jag har alltid i minst fyra burkar när jag gör köttfärsås! Mmm.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra...just vissa kaosdagar så undrar man hur vanliga människor har det? fint att höra att det finns fler...man kan skratta åt kaoset efteråt...fast ibland tar det några dagar...håller med!! de luktar TOMAT :)

    SvaraRadera
  3. hehe jag som tycker det är kaos härhemma enellanåt och jag har ju bara två galningar.

    just bajs är ingen av mina favoritleksaker

    SvaraRadera