fredag 3 september 2010

Tantvarning på mig?

Jomen så är det, så måste det vara? hade någon frågat mig för några år sedan vilken present som jag hade fått som varit den bästa så hade jag svarat nån parfym eller bling-bling.
Men nu när jag tänker efter så är det assistenten,plättlagget,våffeljärnet (men äh? det köpte ju jag) jag blir alldeles skräckslagen när jag läser själv vilka presenter som varit bäst?
Jag låter som värsta torrisen ju..men ärligt talat så älskar jag att laga mat,jag älskar att baka det har blivit avkopplande och som en hobby.
Tantvarning eller inte...familjen klagar inte :-D annars idag så har jag farit runt och stressat men hunnit hälften av vad jag hade tänkt, skit samma...det är en dag imorgon med.
Men ikväll blev det iallafall kycklingburgare som jag meckat ihop själv, testade att köra kycklingen genom köttkvarnen istället för mixern som jag brukar göra..det gick betydligt snabbare men det blir ju lite mera disk.
Gott var det iallafall, och nu står plåtar på jäsning...det blir bullar med kanel/socker, kokos/lime och mandelmassa/hallonsylt/aprikosmarmelad.
Under tiden de jäser nu så finns det en morotskaka i ugnen, var bara tvungen att testa ett nytt recept!
Antagligtvis så är jag ganska knasig eftersom jag bakar mittinatta :-D

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det inte var Siv som blev burgare,,,,!!!! =)

    SvaraRadera
  2. Haha, Sivan värper så bra så hon klarar sig...än så länge :-D dessutom så är silkeshöns helt mörkblå i köttet så de ser inte så aptitliga ut att äta...blåblodigt, det du!

    SvaraRadera