torsdag 9 september 2010

Mat och bakning igen då..

Jag har insett att det inte blir några kulinariska läckerheter de dagar jag jobbar...inte något bak heller tyvärr, känns lite tråkigt då det är så avkopplande.
Men idag var jag ju ledig så då hann jag med! idag var det dags att handla igen, mellan varven känns det bara som jag släpar hem fler och fler kassar från maxi utan att det räcker någe längre för det, idag var jag lite stressad därifrån då Ronja skulle komma med skolbussen och naturligtvis så blev det avstämning just idag..
Fyndade billig lax så det blev en stor bit som jag delade med mig till grannarna av, som tack för att svärmis hade fållat upp mina nya gardiner.
Kokade potatis till och slängde in laxen i ugnen..i såsen är det keso,ricotta,gräddfil och självklart sweet &sour :-D
Sedan testade jag ett nytt recept på morotstårta, den blev helt ok...med några små ändringar så blir den perfa!
När jag ändå hade ugnen på så torkade jag lite äppelchips som jag dessvärre glömde lite när jag pratade i telefonen så några blev brända...men ganska goda :)
Ronja...lillfisan...kom från skolan och gick bara in och satte sig i soffan...efter en stund så började hon gråta och klaga på huvudvärk och halsont, och när jag kände på henne så var hon stekhet så det blir ingen skola imorgon, hon fick isglass och alvedon och sängläge...en timme senare kommer hon upp och säger "mamma! nu mår jag bra igen!" man undrar ju vad det är i de dära vita tabletterna? ikväll känner jag mig lite matt och aningens stressad...jag står i hela dagarna men ändå känns det som om jag inte får något gjort? så fort jag börjar med något så snubblar någon...eller blir av med en leksak...eller behöver ny blöja..jag hoppas ändå hinna med lite nu när jag är ledig i 3 dagar, eller ledig? jag har ju 4 små hemma så jag är egentligen mera ledig när jag jobbar.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att det blir en jätte förändring att börja jobba igen. På sätt och vis är det ju skönt att komma hemifrån och få annat ljud i huvudet än barn tjatter och skrik... Men man vill ju inte jobba för mycket... Svårt att få det att gå i hop. Duktigt av Ronja att åka buss. Det går ju en buss som tar en längre tur, men som kommer på rätt sida för er. Synd att hon har blivit sjuk. Jag är ledigt på fredagar och det är så lyxigt. Bara Astrid och jag och så dammsugaren och tvättmaskinen så klart! Tack snälla du för äggen, jag blev så glad! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju en stor förändring för alla i familjen, kanske mest för Micke? :-D det svåra är ju att som du säger hitta en balans mellan jobb och hemmet...Tack o lov så verkar Ronjas sjuka vara ganska lindrig, idag har hon mått mycket bättre! men hon får för säkerhets skull vara hemma från skoldagen imorgon..klart du ska få ägg! du måste ju ha något att fresta Bengt med! kram

    SvaraRadera