måndag 6 september 2010

Dagen före dagen..

I morse så väckte jag maken med dessa smarriga mackor, det var guldet som vi plockade i skogen igår :) Ronja var så stolt över svampen och stekte den alldeles själv!
Dagen började ju med en alldeles underbart väder så idag kunde jag klippa färdigt gräsmattan och sedan stod jag i solen och kapade ved, nu är det bara lite kvar...men tar man lite nu och då så är det nog snart klart! till lunch så blev det viltskavspanna med squash,kantareller,potatis och skav då...och massa grönsaker, till det så hade vi pepparrotsgucka och lingon.

För att visa mitt stora begär när det gäller sweet & sour så kommer en bild på kvällsmaten...jasminris och kasslergryta...en ring av vanlig S&S runt och kokos-sweet på mitten
Jag älskar S&S...älskar! fast det var inget hit på plättarna...konstigt nog.
Nu är matlådan fixad och muffins plus äppelkaka bakad till arbetskamraterna som jag ska vara med imorgon, nu börjar allvaret igen...kul,spännande,läskigt och aningens sorgligt att min tid som hemmaförälder är slut.

1 kommentar:

  1. Hur är det att jobba igen nu då? efter alla dessa år. kram

    SvaraRadera