onsdag 1 september 2010

Sprickfärdig!

Idag så ville jag förgylla vardagen lite och det perfekta stället att hitta lite guldkant på tillvaron är ica maxi´s fyndhörna :-D där finns en kyldisk med kött och fågel som datumet snart går ut på och till bara halva priset! då kan man testa sånt som man kanske inte köper så ofta..idag blev det innerfile av lamm.
Jag ugnsbakade först grönsaker, det blev squash,aubergine,paprika,purjolök,gul och röd lök (jag har massor av egen lök som jag desperat försöker använda upp..) sedan ringlade jag på olivolja och balsamvinäger plus lite kryddor.
Jag varvade tomatsås,keso,lasangneplattor och grönsakerna och ovanpå så toppade jag med mozzarella,permesan och vanlig ost.
Lammet marinerade jag i yogurt,olja,färsk rosmarin,vitlök och kryddor och körde sedan i ugnen..

Allt serverades med vitlöksbröd...det blev supergott! och jag har ätit så att jag är sprickfärdig! idag var barnen på förskolan mellan 9.30-14.45 och det var skönt att vila öronen de första timmarna...men från klockan 13 så kändes det bara tomt och konstigt! jag saknade mina busar något oerhört...men jag vänjer mig nog? fast det braiga var att det hade gått jättebra och alla barn var glada när jag kom.
Ikväll är det simskola för Ronja...Rebekka sover hos farmor...maken ska hjälpa en kompis..så jag hoppas på att de andra barnen somnar tidigt för då fortsätter läxhjälpen med Julia medans jag crossar :)


3 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut! Jag kan bara säga det igen = Du är otroligt duktig! kram

    SvaraRadera
  2. Hmm, här blev det mamma scan, grillkorv och makaroner. Det var tomt i kylen och jag hade inte planerat någon mat. Måste bättra mig. Bengt är i full rulle med att bygga på Claras nya rum på kattvinden. Det blir inte stort men kommer nog ha hög mysfaktor. Jag förstår att det känns skönt att vara ensam ett tag. Några timmar brukar ju räcka. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Tack Inger! det gäller att passa på de här sista dagarna som hemma-mamma :) Åh vad kul med nytt rum åt Clara! det blir säkert supermysigt :) ja för mig är det en ny erfarenhet att vara ensam hemma...första gången på 6 1/2 år!!

    SvaraRadera