onsdag 8 september 2010

Fy skäms!

På mig alltså..jag brukar alltid gå på alla föräldramöten, jag tycker att sånt är viktigt...det är viktigt att hålla sig uppdaterad angående skolan, och det är viktigt att visa respekt för skolan och lärare genom att komma på möten som de ändå tar sig tid att ha.
Men ikväll så fanns varken tid eller orken..jag hoppade över den ena dotterns föräldramöte...och innan jag ställer mig med dumstruten i skamvrån så ska jag komma med en hel hög ursäkter!
1. Hade det varit någon av de äldres möte så hade jag inte missat, den ena går gymnasiet och den andra nian...där är mötena jätteviktiga!
2.Det gäller 6-åringen...hon har precis börjat förskoleklass...jag har redan varit på flera "inför-förskole-start-möten" och utvecklingssamtal för henne, det har varit 2 inför-möten, 1 utvecklingssamtal,f-möte och öppet hus...och nu på Lördag obligatorisk skoldag då föräldrar också ska vara med...allt inom loppet av 1 1/2 månad...alltså totalt 6 grejer på typ 6 veckor...
3.Lillan har tandlossning vilket innebär att jag varit vaken varje timme på nätterna då hon har vaknat och sedan gått upp vid 4.45 och jobbat hela dagarna och sedan kört på med disk och tvätt på kvällarna...även min ork tar slut.
4.Jag är inte van att vara utan mina barn :( nu har jag varit utan dem hela dagarna..hade jag gått på mötet så hade jag inte sett dem på hela kvällen heller..

Så...nu är ursäkterna slut :-D jag lovar dyrt och heligt att gå på nästa möte! annars så rullar arbetet på, det känns helt ok att jobba och jag har börjat att hitta på avdelningen (en klar fördel..) för er som inte vet så är ju "min" avdelning ombyggd å det grövsta sedan jag jobbade där.
Även om vissa apparater och rutiner är nya så är det mycket som ändå känns "hemma", det är ju samma typ av patienter...samma typ av vård man ger...så det blir nog inte så lång inskolning.
Det som känns tråkigt med att börja jobba är dock att jag inte kan ägna mig lika mycket åt en av mina passioner här i livet...baka och laga mat...eller klart jag lagar mat nu också! men det blir kanske inga avancerade långkok på vardagarna direkt.
Men nu är jag ledig några dagar så nu ska jag passa på att baka, för det suger rejält i baktarmen (det där lät ju aningens märkligt..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar