fredag 17 september 2010

Kärlek och omtanke

Den här målningen är en av mina favoriter här hemma, "skyltdockor" av Eino Happala...och precis så glada som de är på målningen så glad har jag varit idag :) I dagens stressade samhälle där många bara hinner med sitt och de sina så blir man glatt överraskad över människor som bryr sig om andra.
En alldeles särdeles trevlig kvinna som jag har lärt känna genom nätet hade två par stövlar till övers från sin son som jag fick!! hur omtänksamt och gulligt som helst! jag blev världsglad :)
Här är ett av paren, helt nya! de andra gick inte att ta kort på...de sitter just nu på ett par springade fötter :-D

Gardinerna är dagens glädjeämne nummer två...blir glad när jag ser dem:) fyndade 2 par förra veckan på maxi, 59 kr paret!



När man varken har haft napp eller sugit på tumme så kan man ju ta en tå? Saga är vår alldeles egna lilla skrattmaskin...hon hittar alltid på de mest märkliga saker..man undrar vad som rör sig i en 4-årings huvud?
Jag har helt otroligt nog nästan hunnit med det som jag ville idag! städning av hönshus och kaninbur, klippning av gräsmattan som dessvärre bara är halvklippt...soppatorsk...fråga mig inte hur jag lyckades med det ännu en gång? jag är förvånad själv. Jag och de fyra små var ute i flera timmar idag och bara njöt av en regnfri dag, nu är middag bestående av jasminris och vegetarisk färsröra m grönsaker avklarad..3 av 4 små sover...så nu är den stora frågan om jag ska börja koka chutney till nästa helgs hönsbytardag...eller baka? jag är jättetrött men måste hålla ångan uppe nu för att inte somna ståendes...kanske blir det en familjekväll ikväll med filmmys...men då behöver jag en bil..och den är inte hemma...den som lever får se?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar