onsdag 22 september 2010

Lycka och tacksamhet!

Efter en tung tid med makens operation och rehabilitering så har tankarna varit många och stundtals ganska fulla av hopplöshet, jag vill verkligen inte jobba heltid för barnens skull...de behöver mig! men vi behöver även min inkomst..efter ett enda virrvarr i hjärnan så kanske vi har kommit på en lösning...kanske kan vi få ordning på tillvaron igen.
För att tänka på annat än att ständigt oroa sig så har jag fokuserat på den kommande hönsbytardagen! och nu har det blitt en massa trevlig respons på den :)
Flera har hört av sig och vill sälja...många skrattar och har aldrig hört talas om en hönsbytardag och är nyfikna på vad det är?
Hela tanken kring dagen är att det ska vara så miljövänligt som möjligt...att återanvända och bytas med varandra...så nu är både ett gäng loppis-människor,närodlare,biodlare,aloe vera-folk och självklart hönsmänniskor anmälda! och jag har försökt allt vad jag bara orkar att få folk att komma och handla! så att alla trevliga säljare känner att de får lön för mödan.
Jag slängde ut en blänkare till upplandsradion om dagen...och idag så ringde de och var jättenyfikna! :) så på Fredag ska de göra en telefonintervjuv...jag jobbar kväll...så maken får det eminenta uppdraget :-D
Och inte nog med det...maken träffade en kund idag för avtackning och kommer hem med en så fin och generös gåva så vi blev stumma båda två...att få en sådan gåva när vi som mest behöver den är så otroligt underbart fantastiskt så det finns inte ord...jag kommer alltid att vara tacksam mot dessa två...jag ska minnas den här dagen med ett varmt hjärta och glädjetårar i ögonvrån.

3 kommentarer:

  1. Låter hur kul som helst med en hönsbytardag. Önskade att jag kunde komma den dagen. Kul att få en överaskande gåva:) Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Klart vi kommer på hönsbytardagen, den vill vi inte missa! Har du tipsat UNT? Vore roligt om det blir ett reportage. Så kul när det bor någon driftig på landet och ordnar en massa. Jag önskar jag hade hälften av din energi.

    Det var skönt med en vecka i solen. Nu får vi längta två år för vi har inte råd att åka varje år. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Kul att ni kan komma Stina! UNT ringde idag och ska ev. göra ett reportage :)förstår att ni njöt av vila och sol, ni jobbar ju så mycket båda två! Inger! ja synd att du inte bor närmare kram Anna

    SvaraRadera