söndag 31 oktober 2010

Tröstshoppat!

Idag så har den värsta sorgen lagt sig men när jag blundar så ser jag fortfarande de små liven framför mig, de som jag hade lovat att vårda och skydda ömt..men som jag misslyckades med..så idag blev det en sväng till fyris park och loppis för att trösthandla lite...packade in barnen i bilen och åkte dit en timme innan stängning, då missar man visserligen en massa fynd...men att gå där med ett gäng småbarn är en omöjlighet när de öppnar, det brukar vara kaos! och det är lättare att pruta innan stängning...det här gamla träfatet blev dagens fynd! det är stort och vackert!
Dagens lunch blev lite rester, jag hade köpt billig skinka som jag griljerade, kokta ägg med majonäs och purjolök...sedan "starka korvar" jag tog salsiccia (10 kr paketet på ica väst!) och sedan taco-bröd som blivit över...bredde på sambal oelek på brödet och lindade in korvarna och stekte i smör...starkt och gott!! nästa gång ska jag ta prinskorvar och harissa istället :)


Jag är ju en riktig sucker för julprylar...så jag passade på att köpa en massa juljox, bl.a. juldukar för 2 kr styck! har förvarnat familjen att denna jul ska jag spränga alla pyntgränser :-D Rebekka har redan fått en adventsljusstake på rummet!


Kvällens middag blev pasta med en fiskgryta av lax,torsk,kokosmjölk och thaikryddning...lite skivad banan på och hackade cashewnötter...avslutningen blev min nya favvo...Anton Bergs mörk choklad med lingon :)


1 kommentar:

  1. Jättefint fat.
    Jultokig är nog bara förnamnet;) Kram på dig

    SvaraRadera