torsdag 21 oktober 2010

Nattjobb

Passar mig så himla bra :) denna vecka är nattvecka och det funkar kanon! ingen dagisstress..ingen matstress.
Och alla år med nattvak har gjort att jag känner mig ganska pigg på nätterna, får inte alls de där trött-så-jag-dör dipparna som jag kunde få tidigare vid nattjobb..kommer hem och skjutsar barn till skola och dagis och sedan hem och äta gröt och mackor i lugn och ro...sova 4-5 timmar och sedan upp och röja av..dra igång tvätt och disk...och förbereda middagen...hämta barn i lugn och ro...kan inte bli bättre! fast liiite synd är det om maken som får vara ensam på kvällarna (något han säkert tycker är ganska skönt...även om han aldrig skulle erkänna det :-D )
Nu har jag bakat en ananaskaka till jobbarkompisarna inatt...så nu ska jag iväg!

2 kommentarer:

  1. Det låter toppen även om jag som är kvällstrött aldrig skulle orka! Det gäller ju att pussla så det funkar med jobb och familj. Jag berättade för barnen att du jobbar natt och sover på dagen. Precis som en fladdermus och guldhamster, sa Alice... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Haha! vilken skön kommentar :) hoppas ni får en trevlig helg! kram Anna

    SvaraRadera