lördag 2 oktober 2010

Fynd i stora lass!

Idag så jobbade jag på vår klädbytardag som är två gånger per år, det är så kul! det är inget vi gör för att tjäna pengar...vi tar endast en låg inlämningsavgift, ingen procent som klädbytardagarna i stan gör.
Vi gör detta för skojs skull helt enkelt! och vi är ett väl sammansvetsat gäng som har kanonkul ihop :)
Jag handlar alla kläder till de fyra små på dessa dagar, de enda nya kläder som jag köper är underkläder och badkläder..jag brukar handla för ca 1-1500 kr...denna gång blev det runt 1400 kr..men då fick jag vinterjackor till alla tre tjejerna, 2 overaller...varav en Didriksson..sedan ca 10 byxor ivar...7-12 tröjor i var och massor av annat fint! vackra klänningar, helt nya vintervantar...helt sjukt mycket kläder!! och fina pussel,böcker,leksaker...jag hade tre svarta sopsäckar med mig hem..knökfulla!





Nu tog jag inte ens kort på allt! jag köpte även en urläcker manchesterjacka åt Saga...en rosa med luddigt foder :) och helt plötsligt så minns jag en gång när Julia var yngre...mycket yngre.. jag hade nämligen ett par fodrade stövlar, de var fodrade med en massa lurv.
Sedan fick hon prova ett par andra av mina stövlar och frågar "mamma, hade inte du ett luder i de här skorna?" det får vi verkligen inte hoppas skrattade jag :-D hon menade naturligtvis foder...luder var hennes ord för lurv!
Imorgon börjar allt jobb med att få undan alla kläder...men de får ligga framme så alla får prova först!


2 kommentarer:

  1. Man blir så nöjd när man kan göra många fina fynd för ganska lite pengar.
    Jag älskar att gå på loppis man kan spara otroligt mycket pengar på det viset. Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Inger! man kan köpa så otroligt fina saker i skick som nya, för en tiondel av pengarna vad de skulle kostat nya..och kläder har ju inget andrahandsvärde så att köpa nytt till småbarnen känns som att slänga pengarna i sjön...så jag är så nöjd att handla så här :) kram!

    SvaraRadera