lördag 9 oktober 2010

Längtar efter teens...

Konstigt kort på spontantårtan...trots att den blev ful så blev den helt ok! jag testade en annan botten men den blev lite för "grov", jag brukar köra 2 dl ekologiskt vetemjöl och 1 dl graham...men nu gjorde jag tvärtom, det gör jag inte igen :-D fyllningen blev blåbärsyogurt m gelantin och vaniljkesella...det blev en aningens för tamt...jag ska ta riktig blåbärssylt nästa gång! när man har en grov botten krävs det lite tuffare smak..sedan tog jag havregrädde istället för soyagrädde...men soyagrädden är godare!
När Ronja var på kalas så passade jag och de tre andra små på att ta en tur i skogen, vi hittade ingen svamp men väl några fina vinbärssnäckor :-D

Sedan plockades det löv i korgen, barnen ville att vi skulle laminera in dem...det brukar bli jättefint! tyvärr hanns det inte med för sedan var det dags att hämta Ronja igen...och vid hemkomsten så blev det matlagning istället för laminering..



Kvällens middag blev nötfärs med mjukost och tomater mellan och en massa lök och kryddor också...ris,kikärtor,majs och broccoli..och visst är man en aningens knäpp när man kokar nån dl extra ris bara för att man vet att hönsen är galna i kokt ris?
Just nu längtar jag ovanligt mycket efter tonåringarna...visserligen längtar jag alltid efter dem...men nu vill jag bara att de ska vara här, pronto! men de kommer på Måndag...måtte det bli Måndag snart..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar