fredag 8 oktober 2010

Övertrötta barn och maxi..

Idag var jag och de tre små ute i trädgården medans Ronja var i skolan, passade på att ta lite kort på blommor och barn medans det fortfarande är höstvackert ute..jag tjatar om längtan till julen...så dessa kort får jag ta fram när jag svär över snöskottning och fönsterskrap på iskall bil..
Skördade två pumpor idag...nu ska de ligga och gå till sig lite på fönsterbrädan :)

Världens vackraste Theodor (jag är inte alls partisk..) han är en fantastisk pojke, han har gått igenom en hel del trots sin unga ålder (fyller tre år om dryga veckan) han kan göra en så lycklig att man gråter...men han kan också göra en så förbenad så man sliter sitt redan tunna hår också!


Charmtrollet Lilly, hon har blivit en väldigt självständig ung dam sedan hon började förskolan..man blir lika glad varje gång man ser henne!
Dagen släpade sig fram...jag var trött efter några nätters jobb, barnen var trötta efter 3 dagar på förskolan..så efter middagen så gnälldes det och trilskades det tills jag var mer än arg! stod på trampolletten och skällde på två barn som ännu inte hade somnat..jag såg nog ganska fånig ut, rödblossandes om kinderna och hysteriskt trampande! men jag bad om ursäkt efteråt för att jag hade blivit arg...sedan blev det popcorn och majskrokar och allt blev bra!
Vid halvnio bläcket stack jag till maxi och storhandlade...som vanligt var jag kvar tills de stängde..väl hemma så blev det nötter,frukt och yogurt och en helsikes massa uppackande...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar