fredag 22 oktober 2010

Kallt!

Burra...så himla kallt det har gått och blitt! tur att man har ved att värma huset med..älskar spraket från björkved :) Idag sov jag halva dagen då jag jobbat natt...vaknade och hann med tvätt och disk innan barnen skulle hämtas, orkade inte riktigt stå vid spisen idag så det blev nötstek...så himla lätt att göra, och så himla gott! till det så blev det kokt potatis,svampsås sallad och saltgurka...jag åt tre portioner...man undrar ju vart allt tar vägen?
Naturligtvis så måste vi ha efterrätt när det är Fredag! så vi tog lite päron,banan,clementin och hade en jättegod glass till! rekomenderas :) sedan lyxade vi med grädde och hackade nötter/torkad frukt också :) i helgen så är jag ledig, jobbar först söndag natt..men helgen ser ut att bli full av saker ändå...som vanligt.
Som vanligt så längtar jag också sjukt mycket efter teensen...men snart är de här :) jag får också en känsla av att mitt juldille kommer att slå rekord i år :) så har ni julgrejser ni vill bli av med? hör av er...jag hämtar!! nu ska hela huset fyllas :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar