söndag 17 oktober 2010

Theodor 3 år!

Vår älskade...älskade Tedda! idag fyllde han hela 3 år :) fast just nu längtar jag efter att han ska fylla typ 20 och vara en skötsam ung man och flytta hemifrån...han är fantastisk...och fantastiskt energisk! jag vaknade med en ilsken huvudvärk som tyvärr inte gav sig under dagen heller...har kanske druckit för dåligt, vad vet jag? det jag däremot vet är att jag skulle behöva sova...sova mycket och länge! jag är frisk...inget halsont eller någon hosta...men jag är trött ända in i märgen! jag blir ofokuserad och vimsig...vilket kan vara en aningens irriterande för omgivningen..
Hans "bobbot" en robotgubbe som var ett fynd på en loppis! den var hel,ren och fin...och har säkert varit till glädje för andra barn innan Theodor...:)

Tårtkalas! tårtan blev ful och sugerpasten som jag gjorde själv blev skit...eller kanske inte ren skit, men den sprack på sina ställen och fick plåstras om en del...fyllningen var hallon/kokos och päron/mandel...men nja...inte den bästa tårtan jag gjort :(
Min mage har kapsejsat av kaffe,sömnbrist och stress...vad trevligt att träffa fru IBS igen då...eller inte...jag bara väntar på att få gravid-frågan då magen är som en ballong men jag kan härmed bekräfta att jag är extremt icke-gravid...så fråga inte för faen...jag har bara ont i magen och toksvälld!


3 kommentarer:

  1. Grattis Teodor, lite i efterskott! Ja, 3 år är en härlig och intensiv ålder. Vår lilla är kanske inte så energisk som Teodor, men trotsig och tjurig så man smäller av vissa dagar. Men söt och underbar andra...

    Vilken tur att jag inte behöver fråga om du är gravid, för jag började undra då du skrev att du inte mådde bra;) Jag förstår att du känner dig stressad nu när du jobbar. Man kan inte göra annat och du som har lite större familj än mig... Men dra ner på kraven på mat. Det blir mamma scan ibland. Men hinner inte göra allt från grunden då man arbetar. Satsa på maten då du är ledig. Det är bättre att äta lite halvfabrikat och slippa stressa, än mat gjord från grunden och stressa sönder sig. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Nu känner jag mig ganska bra igen! men Micke är knallförkyld..och Ronja och Lilly hade nån släng av magsjuka förra veckan...så alla de små fick vara hemma för säkerhets skull.
    Maten och baket tar inte så vansinnigt mycket tid egentligen...och det är ju så kul!! tvätten däremot...hua...jag kräks på tvätten ibland, särskilt nu när man inte kan hänga ute..och vi har ingen torktumlare heller.
    Hoppas att ni håller er friska nu i höstkylan! kram Anna

    SvaraRadera
  3. Är du gravid eller?;) Hehehe kunde inte låta bli.
    Du är otroligt duktig som hinner med allt nu när du börjat jobba igen.
    Viktor blir 3 på lördag. Råkar man nämna hans födelsedag räcker han upp 3 fingrar och säger tröska;) (Han önskar sig en tröska i present) kram

    SvaraRadera