torsdag 7 oktober 2010

Nätterna avklarade, nu ledigt några dagar!

Jag gillar att jobba natt av många skäl..jag slipper stressen över att jobba till 15.30...skynda hämta barn...skynda hem och laga mat till en trött familj.
Nu hinner jag natta alla barn, göra lite annat och sedan åka och jobba...hem och skjutsa runt barnen för att sedan åka hem och sova, när jag kliver upp så hinner jag lite kaffe i lugn och ro sedan har jag kommit på den perfekta maten efter nattjobb nämligen ugnsmat! jag hackar,steker o fräser och in med allt i ugnen sedan hämta barn och vid hemkomst så är det klart! idag var alla så hungriga så fotandet fick vänta tills efter vi hade ätit...därför ser det ju bara ut som en röd smörja :-D men jag lade grillade paprikor i botten, stekt nötfärs som blandats med pastasås och tacokrydda på det..och skivade potatisar och tomater uppepå...några små klickar CF!
De här tomaterna är vansinnigt goda! det är ekologiskt odlade av en man som bor några km härifrån, han har en obemannad lanthandel...man går in i butiken, tar det man vill ha...väger och räknar ut vad man ska betala...skriver på en lapp vad man köpt och lägger pengarna i en burk! hans grönsaker är sjukt goda! och billigt! 3 majskolvar för 10 kr t.ex.

Var bara tvungen att visa det här kortet! Ronja med en kanin på hönsbytardagen :) alla utställare var så himla snälla! alla barnen fick klappa och hålla om de ville!
Nu har saffransglöggen provsmakats! riktigt god även om jag hade önskat lite mera saffranssmak...nu blir det soffan!


2 kommentarer:

  1. Maten ser jätte smaskig ut! Jag gillar också gratänger och röror, så bekvämt. Ugnsmat är toppen! Är det Focksta som har så fina tomater? Nu ska jag iväg och jobba några timmar trots att det är min lediga dag. Jag behöver bli klar med ett bokslut och lite + på flexen behövs också... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Visst är det från Focksta :) trist att jobba en ledig dag...men skönt att jobba undan lite! samt hamna på rätt sida av flexen :-D jag tror att jag ligger nån timme minus...ska se till att jobba in det nästa vecka då jag bara jobbar dagpass! hoppas att ni får en bra helg! kram

    SvaraRadera