onsdag 27 oktober 2010

Toppen trist dag!

Jag hade sett fram emot den här dagen...jag skulle ha utbildningsdag på jobbet och många berättade om att den hade varit jättebra, alltså de som redan hade gått den..men igår hostade Lilly nåt så vansinnigt..och snoret det rann...så jag kunde bara inte lämna henne på förskolan!
Man blir ju helt skräckslagen när man hör hur vissa andra fiskmåsar till föräldrar gör...proppar i ungen ipren och hostmedicin och hoppas att de inte ringer från förskolan på några timmar...man undrar då vilket prioretet dessa föräldrar har? inte är det barnen som sitter i första klass varjefall.
Så det blev VAB idag...helt rätt beslut, ungskrället hostade tills hon nästan storknade på förmiddagen..men hua vad med grejer jag hann med, med bara ett barn hemma (det händer typ nästan aldrig...är jag hemma så är barnen hemma) dammsög,skurade och tvättade..och en prommis med sjukling nedbäddad efter lunch blev det också! vilken lyx! vilken semester! ett barn är piece of kaka säger jag bara..men det är klart...de mammor (det är ju oftast just mammor..) som är helt ensamma med barn så kan det ju vara tufft med bara ett barn...men de som har varannan vecka eller då barnet är hos pappa varannan helg? ja de har också det jäkligt bra! :-D
Att jag tycker att det känns som rena semestern kan bero på..

1.Jag och maken har inte varit barnlediga en endaste natt på snart 7 år...
2.Vi har INGEN som kan ta de fyra små..och nej...jag vägrar låta teensen agera barnvakt mer än kortare stunder, vi har valt flera barn...det har inte de gjort.
3.Bio med maken? 7 år sedan...
4.Middag ute med make? 7 år sedan...
5.De enda nätter som jag varit utan barnen är de nätter som jag har spenderat på sjukhus...

Så därför känns det som semester med bara ett barn hemma! men jag gnäller inte...för det får man inte göra när man är så oanständig som jag är och väljer 6 barn! för så är det...jag har valt 6 barn...här finns inga "hoppsan" eller "oj då"? här finns bara efterlängtade och planerade barn! allihopa!
Efter en märklig middag bestående av hyperstark linsröra (överdoserade chilflakes en aningens..) potatis,kokta morötter,kokt korv och isterband så nattades Theodor...sedan skulle Ronja och Saga ha lite pyjamasparty i köket så jag drog ut madrasser åt dem :) och en väldigt snäll storasyster läste gonattsagor efter att jag hade läst några..
När alla somnat så blev det en tur till coop vid 21...de hade halva priset på taco grejer så jag fyndade lite! men det får nog bli tacos på fredag? för imorgon har familjen beställt plättar!
Nu ska en sväng tvätt hängas..01.30...är det normalt? jag hoppas på lite mer sömn än de tre timmar som jag fick inatt...men jag tvivlar..lillskrutta är speedad på hostdämpande och studsar just nu upp och ner i spjälisen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar