måndag 25 oktober 2010

Dunbollar!

Av våra ägg så blev det bara dessa två sötnosar! en ren silkeshöna (eller tupp..) och en blandis mellan silkes och sabelpoot..de andra äggen hade slutat utvecklats för några dagar sedan..och med dessa blev det också kritiskt då troligtvis luftfuktigheten eller temperaturen knasade..på den lilla så fastnade skalet och torkade fast....så det blev till att utföra lite intensivvård den första timmarna! sedan blev de raskt pigga och nu ligger de i hallen med värmelampa och myser :)
Dagens middag..har jobbat natt och känner mig ovanligt mosig...men det blev potatiskaka m soltorkade tomater och helstekt fläskfile..alla var superhungriga och bråttom blev det...så bråttom att kort inte hans med att ta utan det blev kort på resterna :-D


Efterrätt idag blev en ananaskaka liknande den jag hade med till jobbet för några nätter sedan..vi hade lite vispad grädde till också...mumma!

I Söndags så hade klassföräldrarna till Ronjas klass tagit det braiga initiativet till att ha en utedag i Hammarskog med korvgrillning och en massa roliga lekar! vi höll ut i snö och regn...men kul var det! väl hemma så var Lilly mer eller mindre utslagen :-D det tär på med mycket frisk luft..nu ligger disk,tvätt och räkningar och väntar runt hörnet...och trampoletten förstås...men helst av allt så vill jag bara ligga på soffan tills imorgon då jag har utbildningsdag på jobbet..men bara jag får ta fram lite julgrejer så blir jag nog piggare igen! och idag frågade en av tonåringarna om vi inte kunde börja julpynta snart!! ska hon gå i mammas galna julspår tro? ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar