måndag 18 oktober 2010

Matblogg

Detta börjar ju förvandlas till en matblogg...skulle kanske ha en sån också :-D men här är dagens iallafall...fullkornscouscos, currykyckling,ugnsbakad butternutpumpa och paprika...stark bönsalsa (gogreens färdiga...den fanns på extrapris på årstahallen :) ) och tacochips..jag gillade allt...å andra sidan så skulle jag kunna äta vad som helst när jag är hungrig,inget knussel här inte! men di små gillar inte couscos tyvärr...de åt mest kyckling!
Gårdagens...fisksoppa på torsk,lax,potatis,pumpa,gul lök,vitlök,morötter,buljong,vatten,kokosmjölk...saffran och ärtor...och lite salt,peppar,cayenne.. vi hade i en klick CF och jag of course...lite chili :)
Idag fortsatte kampen mot musj*vlarna...jag ger mig icke! fällor överallt där barnen inte kommer åt..häromnatten så hamnade en i fällan i sovrummet...den var så stor så den inte dog av fällan! maken fick trycka ihop fällan för att dundermusen skulle gå hädan! Dellah och Holley var vansinnigt vassa på att fånga möss...tyvärr så lärde sig inte dessa slökorvar till taxar något av damerna..denna vecka är det bara nattjobb som gäller...passar mig och familjen bra...dessvärre så har jag två utvecklingssamtal också...en och en halv timme efter nattpassen...hoppas jag inte somnar på samtalen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar