lördag 2 oktober 2010

Nu har jag en ny Olle!

Jag hittade "min" gamla uppfödare på sussex...hon sa bara "kom och hämta en ny" jag blev ju jätteglad såklart, men idag så hörde en "granne" (typ 7 km bort..) att han minsann hade några sussex tuppar :)
Och då det är betydligt närmare än Alunda så åkte jag dit nu på kvällen...och där var han! min nya kärlek! tuppen Olle nummer två :)
Han var ruskigt dyr...10 kr...så in med snyggingen i bilen och raskt hem igen för att visa upp min nya goding, maken blev inte sotis alls utan tyckte som jag...en ståtlig rackare!
Jag längtar tills imorgon för att se hur damerna beter sig när de får se sin nya ledare...och så är det klädbytardag förstås, börjar jobba där vid 8.30...sedan blir det full rulle hela långa dagen :)

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt med tuppen! Man fäster sig ju lätt vid djuren och det är tråkigt att mista någon. Skönt i alla fall att du fick tag på en ny, hönorna blir nog nöjda med en ny snygging.

    Jag har ett annat recept på dunderkur vid förkylning. Varmt vatten med honung, citron och pressad vitlök.

    Hoppas det går bra i dag på klädbytardagen. Jag skulle kommit över med kläder till dig, men det står kvar här hemma... I morgon blir det Mickelsmäss för oss. Kram Stina

    SvaraRadera