onsdag 13 oktober 2010

saffran och VAB

Dagen började mindre bra då Lilly mådde dåligt, fick raskt ringa jobbet och vabba...min första vab-dag på typ 10 år...får lite ångest över hur hösten och vintern ska bli särskilt när våra barn varit hemmabarn och inte haft t.ex. vattkoppor...så idag laminerade jag och Saga våra löv som jag och barnen samlade häromdagen, vi passade på medans Theodor och Lilly vilade...så mysigt att bara rå om en i taget...annars är just idag en sån dag som jag själv skulle vilja bli "områdd".
Jag brukar aldrig köpa mixer av den här typen annars...jag älskar ju att baka själv! men efter de senaste dagarnas städande och nattvakande med sjuka barn så börjar orken och lusten tryta, och tur det! för denna saffranskaka från Kungsörnen var supergod :) jag hade lite grädde och hallonsylt till också och gjorde en hjärtekaka...i need some lööööve! :-D


Lilly...vad säger man? en mer självsäker och trygg unge får man leta efter, hon är coolheten själv..till och med i sömnen är hon cool.

Den här lilla spillevinken höll full rulle idag, alla barnen fick vara hemma...men imorgon jobbar jag och då får maken vabba, ska bli intressant och se vad det blir för kvällsmat när jag kommer hem...07? :-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar