onsdag 13 oktober 2010

Ska jag bryta min "frisk-svit"?

Sedan jag började träna för sisådär 10 månader och drygt 25 kilo sedan så har jag varit frisk! trots att barnen varit sjuka i en hel del omgångar så har jag inte varit sjuk en endaste dag! men nu? jag mår helt konstigt...trött men ändå inte...fryser...och mår bara allmänt konstigt.
Sedan hittade jag återigen drömhuset...och dessutom ruskigt billigt! det är bara det att massor behöver göras på vårat hus innan försäljning...och maken är sjukskriven 50%...kan ingen bara ge mig några hundratusen laxar så jag kan ta in hantverkare och bara tjoff-tjoff så är det klart?
Känner mig vissen och lite sådär "jaha-vad-händer-nu-då"? jag skulle behöva en personlig assistent som bara sa "kom nu lilla gumsan så ska jag bada och massera dig...lägga dig på soffan och mata dig med gotter...sätta på en Merryl Streep film och snyfta i kapp med dig! en just sån behöver jag nu..jag sa ju att jag mår helt konstigt! kanske beror det på att jag druckit för mycket kaffe (om man nu kan det..) och kaffefiltrena är slut och jag har använt ett sånt där evighetsfilter hela dagen...och när man druckit ur så bara slatten är kvar så ser man att det är fullt med sump...smarrigt värre...nä nu ska jag sova och se om jag kan sova bort olustkänslan i kroppen.

3 kommentarer:

  1. hej på dig gumman!! lade till dig som en av mina favvobloggar. har läst massor, men hinner knappt kommentera. tiden rusar iväg=).

    så många kilon du minskat, grattis! hoppas bara inte du blir sjuk nu när du hållt dig frisk så länge. själv har jag nått rekord, har inte varit sjuk på ca 2 veckor;-).

    kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Hejsvejs!! Såg först din kommentar idag då jag lyckats få på någon kommentarkontroll knapp och kommentarerna lades inte ut direkt. Det är nu fixat. Angende träning så är variation det bästa. Kör ett lungtpass så länge du kan( ca 60 min till hur långt som helst)- i prata fart. Nästa pass kör du kortare (ca 20-30 min)och med fullt ös. På så vis lurar du din kropp så den inte blir van så lätt med samma belsastning jämt och då får man ut det mesta med träningen. Kanske 3-4 pass i veckan bör räcka för att koma i lite form. :)

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna!! hoppas att allt är bra med er? känner igen det där med sjukor...förra vintern fick man vara glad över några dagars friskhet :-D kram Anna!
    Tack Gunnar! då ska jag lägga om träningen lite..mitt "problem" är ju tiden...jag hinner max träna 60 minuter...helst bara 45 då livet i sig tar så mycket tid, och man vill ju få ut så mycket som möjligt av träningen!

    SvaraRadera