onsdag 28 april 2010

Pinsamma apparatminnen

Sånna har jag ett par stycken :) ett av dem var när jag hade tagit körkort vilket skedde först vid otroliga 29 års ålder! innan så bodde jag i stan och hade nära till allt så bil kändes överflödig...men sedan kom mannen in i mitt liv, och mannen bodde på landet och mannen vägrade flytta in till stan...så körkort blev helt plötsligt livsnödvändigt.
Jag övningskörde med maken vilket är en berättelse i sig...men iallafall när jag precis hade fått körkort och köpt min första bil så tänkte jag vara lite händig och åkte till en gör-det-själv hall för att tvätta bilen.
Då jag inte hade använt en högtryckstvätt förut så hade jag inte så stor koll på vilket tryck det blev..jag klämde in min bil på den enda lediga platsen, upptäckte att jag hade hamnat på männens territorium men grabbade raskt tag i högtryckaren för att spola av...tänkte se lite cool ut och höll bara i med en hand...bad mistake :-D
Armen med tillhörande handtag till högtryckaren for upp som en raket upp mot taket...runt om i salen hördes kvävda skratt...alla karlarna på salen hade kastat sig ner bakom sina bilar och skrattade så tårarna rann...pinsamt.
Det andra minnet är inte så gammalt...jag skulle såga isär vår gamla garageport med en tigersåg under makens beskådande och det gick strålande ända tills jag kom till plåtdelarna...för då for jag som en vante bakom tigersågen, och jag försökte desperat hålla mig kvar vilket gjorde att jag inte kunde släppa själva gasknappen, maken satt och skrattade hysteriskt...han skrattade minst en vecka efteråt...kul att man kan glädja någon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar