söndag 25 april 2010

Må bra människor

Har ni sånna omkring er? det har jag :) igår träffade jag flera stycken, tyvärr träffar jag några av dem alldeles för sällan.
Det är de där typerna som inspirerar och motiverar, som får en att bli glad i hela själen! de som ger en uppslag till nya ideer och nya vyer i livet .
Den senaste tiden så har min längtan efter mer ren mat,närproducerat och ekologiskt växt sig allt starkare och må-bra-folket igår bekräftade bara att jag är på rätt väg.
Önskar bara att jag hade mer tid (och just nu framför allt mera sömn..)
Må bra saker är också en skojig sak, märkligt hur banala saker kan framkalla så många känslor! i förrgår så hittade jag en stor målning gjord på juteväv, en väldigt enkel målning av ett äppelträd som min farmor målat.
Den hängde i deras källare om jag inte minns fel...och för en stund så fick man tillbaka känslan, den trygga varma känslan som farmor och farfar gav...när man som liten var i deras trädgård och åt hallon, farfar som skrattade så hammocken gnisslade!
Nu funderar jag bara på var tavlan ska hänga...kanske i tvättstugan? så kan man titta på den istället för de aldrig sinande tvätthögarna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar