fredag 23 april 2010

Nätvänner

Sånna är så bra att ha! jag har hängt på en sida i ett par år och har lärt känna flera trevliga typer, och otrevliga för den delen också...men de otrevliga fyller också sin funktion då det ofta är just de som får en att tänka till.
Sedan kan man fråga vad som helst och få så väldigt bra svar! som häromdagen då jag fundilerade lite på detta med pattklämmarapparaten, alltså mammografi..
Jag börjar ju närma mig den åldern med stormsteg...då frågade jag bara mina nätisar hur det går till när man ska lägga in skinnflärparna i apparaten? om det verkligen är fysiskt möjligt med små taxöron?
Men mina coola nätvänner intygade att det gick finfint, det är värre om bröna är modell ica-kassar eller ica-pattar som de kallades för då gjorde det jätteont att pressa ut hela härligheten...så helt plötsligt är jag jätteglad åt mina skinnflärpar :)
Här hemma kallas BH för tuttpåse...jag inser att jag måste finslipa lite på barnens ordförråd innan höstens förskolestart, annars lär de behöva en ordbok för att fatta vad di små menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar