torsdag 29 april 2010

Alternativa metoder


Sånt är jag fiffig på! som nu när jag imorse skulle ta in ved så istället för att använda fogsvansen så tog jag en slägga på golvbrädorna som nu blev ved..gick ju hur bra som helst!

Maken är dock inte så impad av mina lösningar...han skrattar gott åt när vi träffades för si sådär 9 år sedan, då hade jag en makalös gardinuppsättning i barnens rum! de var uppsatta med en häftpistol :) alltså det var inte mitt fel då den som bodde där innan hade skruvat sönder väggen...så jag fick till slut ett ruptus och häftade upp gardinskrällena, blev skitsnyggt! just då funderade jag på om inte inredare vore min framtida karriär?

Nyligen så målade jag om den långa korridoren vid hallen...maken synade väggarna och sa "ja det blev ju en ny färg iallafall"

Maken är en utmärkt hantverkare...helt suverän faktiskt...bara ett problem...han är perfektionist vilket inte alltid är en bra kombo med mitt alternativa hopslafsande :-D

1 kommentar:

  1. helt rätt! Är man inte perfektionist och har yrkesstolthet ska man inte kalla sig hantverkare! :)

    SvaraRadera