tisdag 27 april 2010

Lady Gaga


Är det bestämt att en av hönepönerna ska heta, det är den äldsta dotterns idol....dock inte mammas...jag har kvar min gamla hårdrocksgen även om mina föräldrar desperat försökte få bort den :)

När dotter nr 2 fick höra att en pulla skulle heta Gaga så kontrade hon med att då ska en minsann heta Missy elliot...hur ska detta sluta? men tuppens namn ska jag få bestämma! funderar på Chester? efter sångaren i Linkin Park...tänk er vilket band vi kunde få ihop i hönshuset? :-D tur att man inte har några direkta grannar...de kanske inte skulle älska just Chester på lördagsmorgonen?

Nu börjar hönshuset ta form, jag ska bara skotta in det sista gruset till rastgårdarna...taxar är grythundar och älskar att gräva...så en hel del grus är liksom inte kvar där det ska..sedan ska jag börja med att fixa fram lite buskar, sandbad och annat till hönorna.

Några hundra meter från oss bor en väldigt trevlig granne! hon har varit så gullig och skänkt både barnvagn och kassar med kläder till barnen, hon har tre döttrar snäppet äldre än några av våra...så kläderna passade perfekt! just hon har några helmysiga djur som går i hagen närmast vägen..nämligen alpackor! ungarna ropar alltid när vi åker förbi där att vi ska åka sakta så vi kan titta på alp-packorna (som 4-åringen säger)...det är en av fördelarna med att bo på landet...man får träffa och umgås med djur som man annars kanske bara ser på ett kort när man är barn.

Hoppas bara att Gaga, Missy och de andra pullorna sköter sig...så man slipper skämmas :)

1 kommentar:

  1. Ha! Du har bättre smak än döttrarna helt klart, Linkin Park ftw! :D

    SvaraRadera