torsdag 22 april 2010

Kom hit Gordon! eller inte...

Gordon är ju en favvo att kolla på och på något märkligt sätt så gillar maken också att kolla på det...annars så har vi ganska olika tv-smak vilket medför vissa problem, ja inte för mig då eftersom jag är kung över ploppes...ja fjärrisen heter ploppes bara så att ni vet.
Det är lika naturligt att säga ploppes här som det är att säga murkla om det som alla verkar kalla snippa, som helt klart måste vara ett av världens fulaste ord...förutom hemorojjder.
Tänk om man kunde få ha Gordon här en dag och laga mat, eller kanske inte ändå för det skulle ju betyda en helsikes massa städning dårå...man vill ju ha fint om the king of käk kommer hit.
Men jag skulle ändå vilja smaka något som nån tv-kock har gjort, det ser ju gott ut och så men vem vet, det kanske smakar skit?
Jag minns så väl första gången jag bjöd den blivande maken på mat, då frågade barnen honom lite försynt "tyckte du verkligen om mammas mat?" ungskrällena gjorde ju inte reklam för mammas matkonst med de orden direkt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar