tisdag 27 april 2010

En ny tid stundar


Berättade för några av barnen att jag ska börja jobba igen efter sommaren, först skrattade Saga och sa "Näääää..mamma ska inte jobba, pappa jobbar ju!" när hon sedan förstod att det var sant började hon storgråta...stackars liten världen är bra hård :-D

Tanken är väl att jobba 75% medans maken ska gå ner i tid med byggandet för att jobba mer hemifrån med lasergravyren...jag tror att det kommer bli kanon för barnen!

men det är ju massor jag vill hinna innan jag börjar jobba! jag har massor av drömmar som ska förverkligas först! men jag hoppas trots arbete i höst kunna hålla fokus på det som betyder mest för mig...barnen och familjen...att de mår bra och att deras behov tillfredsställs.

Just nu tar hönshus och upprustning av rastgårdar samt 6 barn all min tid...och det kommer att bli så bra när det är klart! med solen och våren har jag fått ny energi :)

2 kommentarer:

  1. Förändringar kan vara skrämmande, speciellt för barn, speciellt för vissa barn..
    Min 12-årings mardröm är att jag ska börja jobba så att jag inte är hemma när hon slutar skola, så kan det va ;)
    Jobbar du skift?
    Ser att du har en tävling, hur deltar man i den?

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar på sjukhus där har jag möjlighet att lägga schemat själv så tanken är att försöka jobba natt så mycket det bara går för att få mer tid hemma.
    Här suckar alla barnen över att jag ska börja jobba men det verkar vara 4-åringen som har det svårast..
    Alltså jag är ju hyfsat värdelös på att lägga ut länkar :-D men lapptäckestävlingen är inte min...men klickar du på bilden så kommer du till bloggen som lottar ut en present! finns flera fina saker att välja bland! kram anna

    SvaraRadera