måndag 27 december 2010

Underbara jul!

Har haft en toppenjul trots att jag har jobbat en del och nåt som är bra med att jobba på IVA är att man lär sig prioretera saker..i år så struntade jag i julstädning (som om jag någonsin julstädat? men det lät vuxet!) i år så brydde jag mig inte om stök och bök...leksaker och inslagspapper varvat med kartonger över golven...apelsinskal på borden och halvdruckna glas och när stressen över stöket smygde sig på så tänkte jag på de stackare som ligger på sjukhus...vilken jul..
Så här såg Lilly ut när tomten kom! munnen som ett o och darrandes som ett asplöv...stackars liten!

Fina och tänkvärda julklappar från den ena dottern...från den andra fick jag en underbar hudlotion, ansiktsmasker och hårsnoddar (undrar om hon ledsnat på att jag lånar hennes?)


5 av 6 barnbarn fick en skrållandockan av farmor7farfar-mormor/morfar! jättefina och uppskattade! nu väntas mera jobb...men däremellan ska jag lyckas klämma in lite bakning och mys med barnen!



4 kommentarer:

  1. härlig jul ni verkar ha haft! jättefina dockor barnen fick=). hoppas ni får fina mellandagar fram till nyår!! kramisar

    SvaraRadera
  2. Ni verkar haft en härlig jul! Tänkte ett tag att vi skulle byta tomte med varandra då vi firade hos Cornelia. Astrid genomskådade kusinen som tomtade hos oss.

    Här har jag inte heller hunnit städa. Jag fick prioritera. Nedervåningen blev städad och övervåningen fick vara rörig. Man kan inte hinna allt... Nu är jag ledig en vecka till = LYX! Kram STina

    SvaraRadera
  3. Det är skönt att du ger oss lite perspektiv ibland! Själv var jag för en minut sedan sur för att jag inte gått ner i vikt något särskilt senaste veckan men nu ska jag skärpa mig och bara bli sur för viktiga saker hehe.
    Tack för att du delar med dig! Det är så mysigt att läsa.

    SvaraRadera
  4. Stina! nästa år får vi byta! här genomskådades tomten av ronja :-D
    Och Anna..skit i vikten! ta nya tag efter nyår! kram

    SvaraRadera