fredag 17 december 2010

Mat och bak nummer två..

Idag så testade jag ett nytt spännande recept på saffransbröd, har jag sagt att jag är galen i saffran? :-D det blev en degen var som en vanlig saffransdeg...fast bara med 100 g smör och vaniljyogurt istället för kesella...och ja just det..min nya grej när jag bakar vetebrödsdegar är att ha i lite bakpulver också, jag har inte hunnit provsmaka än...vem vet? det kanske smakar bajs! :D
Gårdagens middag...kokt potatis och kyckling i dillsås...jag älskar...de små dissar..

Ett gäng saffransmuffins! jag funderar på om det finns nåt härbärge för hemlösa som vill ha lite bakat? jag har bakat frysen full...men det är få som äter här :( och de börjar väl undra vad jag vill på jobbet snart om jag alltid har med mig nåt :)




Här blev det min andra favvo! pepparkaksmuffins och denna gång testade jag att ha i lite nougat i, det hade blivit över från julgodisgrejset...och det blev en spännande och god muffin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar