onsdag 29 december 2010

Nära döden upplevelse..

Fick plötsligt ont häromdagen strax under revbenen, tog ipren och tvingade mig att inte känna efter så mycket..jobbade natten till igår med ont som nu gått ut i ryggen...på natten fick jag plötsligt feberfrossa..tog tempen som var nära 39 grader...tog både ipren och alvedon och kämpade på runt 06 så kände jag att jag inte orkade längre :( de hade då tjatat på mig att gå hem..och med bara en timme kvar av nattskiftet så åkte jag hem.
Kände att jag bara blev sämre och sämre...maken ville att jag skulle åka in men jag mådde så vansinnigt dåligt så jag orkade inte sätta mig i bilen igen.
Jag sov hela dagen och kvällen med allas duntäcken på mig plus dunjacka! till slut var maken riktigt arg...så jag ringde sjukvårdsrådgivningen som sa åt mig att omedelbart åka in.
Åkte in vid 20 och blev kvar till 03...det visade sig vara en lunginflammation och lungsäcksinflammation alltså vätska i lungsäckarna...det var det som gjorde ont.
Jag har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv! jag mår pest...nu har jag tagit mera ipren eftersom jag hade 39.8 nyss så nu mår jag lite bättre en stund...fick ery-max i 10 dagar så jag hoppas må bättre till nyår då jag ska jobba...ibland är det dumt att vara envis.

3 kommentarer:

  1. Men vad hemskt! Jag förstår att du mådde dåligt och hade hög feber! Man ska inte vara så envis och känmpa emot. Du skulle gått till akuten då du ändå var på jobbet. Tur ändå att du inte drog på det längre. Hoppas du piggnar på nu! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. usch men så otäckt!! tur att du kom dit i tid, hoppas du kryar på dig snart!! KRAM på dig

    SvaraRadera
  3. Stackars människa, ta det nu lugnt och krya på dig!

    SvaraRadera