söndag 5 december 2010

Spara och slösa

Idag kunde jag inte hålla mig borta från Fyris Park längre! var bara tvungen att kolla om det fanns några julsaker som ville flytta hem till mig :) och herrejösses så mycket saker det fanns...och folk!! här är några av dagens fynd, de tre ryska dockorna på höger sida var de riktiga godbitarna...den som står längst ut kan man skaka så blir det fina pling-plong ljud...ljusstaken längst ut på vänster sida liknar en annan stake jag köpte i Rättvik för några år sedan för 20 kr...som visade sig vara värd 500 kr :)
En bunt med 6 juldukar för 25 kr hittade jag också...så nu har jag slösat...men om jag skippar att köpa nya vinterskor och stövlar runt i mina fodrade gummistövlar så är jag ju spara också! och det gör inget då jag verkligen avskyr att köpa skor..
Allt detta pyssel för 20 kr! så barnen blev glada...Ronja och Saga har pysslat hela eftermiddagen och kvällen, hela dagen har fladdrat i ett rasande tempo...enda smolket i bägaren var att jag nu på kvällen fick en allergisk reaktion...ser ut som en flammig,prickig korv! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar