måndag 13 december 2010

Lucia och glöggen

Glöggkvällen blev jättetrevlig! men jag hade inte trott på annat då de som kom är ytterst trevliga människor :) och luciatåget idag i kyrkan var så fint! Saga var jätteduktig och fikat efteråt var fullt av föräldrar och goda saffransbullar som barnen själva hade bakat.
Imorgon är det Ronjas tur att lussa, de har lussefirande på fritids imorgon och då ska hennes pappa åka på det, hon kommer bli jätteglad :) för några dagar sedan så tyckte jag att Lilly var lite gnällig...och hon som är solstrålen själv var sig inte lik, gick mest runt och såg butter ut..hon kändes ju också en aningens varm? för att ta det säkra före det osäkra så bokade jag en tid på närakuten, lika bra att ta det på en gång då vi båda var lediga...åker in tämligen säker på att bli hemskickad utan åtgärd...men icke sa nicke...läkaren spärrade upp ögonen och frågade om hon inte hållt sig för öronen? ja...jo..men det gör hon alltid när hon är trött svarade jag..dubbelsidig öroninflammation svarade han...stackars vår lilla tuffing! men nu efter några dagars kåvepenin så är hon nästan som vanligt igen :)
Annars så har jag gjort en massa skojiga saker, hälsat på en nätkompis och blivit bjuden på fika! jättetrevligt var det, och alltid skoj att träffa nya människor :)
Och till helgen fyller jag år, så nu ska det bakas!! men imorgon ska annat hinnas med...får se om det blir en sväng bullar ändå? tänkte lägga upp lite nya kort...men jag har knas på min dator som gör att det inte går...men snart så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar