tisdag 7 december 2010

Dagens reflektion

Den är över hur olika människor är i sin inställning, vissa är jämt gnälliga medans andra biter ihop som sjutton..vissa verkar bara bli grinigare och bittrare för varje dag som går medans andras hjärtan svämmar över av kärlek.
Bittra människor ja...sånna som ständigt är ironiska och skadeglada är väldigt sällan roliga...ännu mera sällan attraktiva, väldigt sällan faktiskt.
På så sätt kan en i modevärldens ögon "vacker" människa ganska snart ses som ful...och på samma sätt kan en rolig,snäll,trevlig människa vara ganska "ful" men ändå bli den vackraste i världen.
Allt handlar om inställningen...varför väljer man att vara bitter? och varför verkar vissa ta allt med ett skratt? ja på det kan man grunna länge...men helt klart så verkar de glada skitarna ha roligare här i livet :)

5 kommentarer:

  1. Jag håller med, helt klart!!! :) Har sett måååånga exempel på människor som är så där bittra och gnäller jämt och ständigt om deras elände och ALLT är alla andras fel, de har inget med att göra att de mår dåligt...nej, nej, nej.... Jag är själv sån, ofta!!! Men jag försöker att se bort från det och försöker lära mig att det faktist är jag som bär ansvaret om hur jag mår, och det är endast jag som kan göra ngt åt det. Att sitta och skylla på sin barndom hela livet gör inte saken bättre, bättre är att växa upp, ta ansvar och göra ngt åt det. Jag har tagit över från min mamma och gör som hon gjort och gör hela livet, jag lägger över mitt beteende på mina barn...så det är bäst för mig att stoppa NU i tid innan de blir lika tjuriga och bittra som jag är.

    // En liten grek ;)

    SvaraRadera
  2. Nej du lilla greken! jag ser inte dig som bitter, inte alls faktiskt :) för du provar ju allt möjligt för att ändra på saker :)
    Jag tänker mer på gnällspikar som ständigt har barnvakt till sina barn men ändå alltid gnäller över att de inte har nån egentid (vad är det..) och bryter ihop fullständigt om barnen blir sjuka så de inte kan gå på partaj..ja vissa undrar man helt klart varför de skaffar flera barn när man ändå alltid är borta från dem? men du greken lilla...du är fin! kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är människor som inte har riktiga problem som sitter och gnäller hela tiden, de är ju bara de som har energi till det. Vi andra måste se ljusglimtarna i tillvaron annars bryter vi ihop helt och det tjänar ju inget syfte.

    Vad är Kesella förresten? :p Jag tänkte att jag skulle baka lussebullar äntligen, både enligt receptet jag fick av dej och enligt internetrecept men jag vet inte vad Kesella är...så att jag kan se om de säljer något liknande här på våran gata i vårt land :p

    SvaraRadera
  4. Ja, nu påminde du mig om en vännina som fick sin första för drygt ett år sedan. När hennes lille var ca 10-11 månader gammal var hennes föräldrar barnvakt (så att bebisen sov hos dem, hon har varit ute utan bebis innan) och hon tyckte att "Gud så skönt, jag har inte sovit en hel natt de senaste månaderna" för det är "hu så jobbigt med en liten bebis" och hon gnäller jämt för att han är så jobbig så den lilla. Träffar du den här lilla bebisen kommer du skaka på huvudet för den är så lugn och tyst som en bebis kan bli, ALLTID glad dessutom. När hon satt och gnällde ville jag täppa till truten på henne och be henne hålla klaffen och hänvisa till mammor som dig t ex. Vadå inte sovit en hel natt??? Hennes bebis sover mkt mer än vad de flesta andra gör, och hon klagar om han vaknat vid 6 istället för 7 trots att hon fått sova ostört hela natten. Sjukt arg blir jag av sånt gnäll, eller om han inte lägger sig och sover middag i precis just den sekunden som hon bestämt, trots att han bara sitter och leker och är superlugn... Nej, sånt gnäll gör även mig arg!! Barn och bebisar är människor precis som oss vuxna och det måste man respektera. Har man valt att skaffa barn så ska man inte gnälla över det där med sovtider för det hör till och det blir bättre med tiden....speciellt inte om man är två om det. Hon tyckte att det var jobbigt att gå på stan med EN bebis som sitter lugnt i barnvagn...hallå där??? EN bebis??? När jag hade min 1:a var jag på stan jämt och levde värsta glamlivet och det var hur lugnt som helst...vad gnäller man om liksom?? Men, men....tack för de fina orden, men ajg känner mig som en stor gnällspik, speciellt i jämförelse med dig. Du sliter, fixar och donar, sover minimalt och är alltid så go och glad, härlig energi vekar du ha runt dig också. STOR puss och kram till dig // Greken Ps. Vänninan jag skriver om är inte längre en vännina då jag kapat kontakten med henne...pallade inte med hennes gnäll och översittarfasoner hon hade för sig på mig

    SvaraRadera
  5. Det stämmer väldigt bra att en människa är väldigt vacker om personen har en fin insida. Gnällspikar är energislukare:(
    Kram

    SvaraRadera