fredag 17 december 2010

Mat och bak nummer ett..

Eftersom jag är helt och hållet oteknisk när det gäller sånna hära datorer så har jag inte listat ut hur man skapar inlägg med fler än fyra bilder...så nu delar jag upp dagens på två :)
Detta är nog den sötaste lilla tärnan i årets lucia (ja...förutom Ronja,Saga och Lilly då..) Rebekka lussade inte men Julia var tomte, sötaste tomten ever!
Har fått ett bakryck igen, som om det skulle mattas av..men igår kväll så blev det maränger med vit och mörk choklad i, så där sega och goda som barnen gillar...och maken.
Jag älskar lucia förresten! det är så stämningsfullt och vackert :) så nu har jag nästan ångest över att det dröjer ett år till nästa gång! för att inte tala om julen...hur ska jag klara mig utan tomtarna? jag kräver av familjen att få ha kvar dem åtminstone till påsk! annars så kan de sköta markservicen själva! basta! jag har nu hunnit testa de fina formarna som jag fick av en nätkompis...de var suveräna, i´m in love! maken knorrar att jag är svår att köpa julklappar åt...fast jag är världens lättaste! så här är min lista :)
*Allt som har med bakning att göra...högst upp står bakplåtshållare..
*Allt som luktar gott...tvålar,hudkräm (ja älskling...du är förlåten för att du köpte en antirynktantkräm åt mig när jag var 30..)
*Uppsalakulan! och vinner nån pengar? uppsalalyktan...
*Allt som har med jul att göra...
*Sånna där ryska dockor...
*Äggkläckningsmaskin
*Allt som har med höns att göra..
*Allt som går att äta..
Ja ni ser ju själva? jag är världens lättaste! :)

1 kommentar:

  1. Hoppas Micke läser bloggen, han har ju massor som han kan köpa, och i alla prisklasser! Det är mycket kvar av julen än. Börjar man pynta till advent och tar ner i mitten av januari får man ha allt det härliga framme i 1 1/2 månad. Stackars påskkycklingarna får ju inte vara med mer än 1 vecka... Ha en skön helg! Kram Stina

    SvaraRadera