söndag 16 januari 2011

Sista pepparkakshuset!

Hade en bit pepparkaksdeg kvar i kylen och naturligtvis kan den inte gå till spillo! det blev grunden till det sista huset..kändes som att bygga sin egen kista (jag vet att jag är en skvätt dramatisk när det gäller julen...men jag ÄLSKAR verkligen julen), fast huset ska kraschas idag på vår lilla julgransplundring här hemma :)
Igår morse så klev jag som vanligt upp innan 05..och för att inte dö av trötthet så bakade jag pina colada muffins till mina jobbarkompisar, jag gjorde ett eget recept på sånt jag gillar :) råsocker,ägg,mjöl,farinsocker,krossad ananas,kokos,romessens,lite riven mandelmassa...de blev riktigt goda :) jag gjorde en lite extrafin och lämnade till maken...maken hade liksom missat att jag skulle jobba kväll igår (jag hade bara sagt det ett par gånger denna vecka..) så han var..låt oss säga inte så nöjd över det ;)
Jag hade en massa saker som jag tänkte skriva om spännande grejer som grannar,kolik och bortskämda föräldrar..men jag har en massa disk (maskindiskmedlet är slut..) och sedan måste jag ju göra mig fin inför kaffebesöket hos Mia och Niklas! jag ska äntligen få prova deras kaffe-Rolls-Royce...jag funderar på att ta kort på den och laminera in för att sätta på kylskåpet...då har jag något att drömma om de dagar som jag måste dricka ful-kaffe (pulverkaffe från ÖB som smakar päcka)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar