tisdag 25 januari 2011

Lediga dagar

Lediga dagar så gillar jag att baka, om nu någon undgått det? igår blev det saffranskakor med graham...jag har abstinens efter julen! bara 11 månader kvar :)
Idag så tittade jag i skåpen efter något gott till Ronja som skulle komma hem med skolbussen och hon brukar alltid vara så hungrig eftersom hon missar melliset på skolan då hon åker hem vid 13.50, jag ville ha något bättre än yogurt och flingor som annars är standard.
Då kom jag på att baka tunnbröd i panna! gjorde en sats med graham,rågsikt och vetemjöl...slängde i lite solrosfrön också...och Ronja som inte är någon brödälskare (förutom knäckebröd..) hon gillade det! :) och nog är det gott allt med varmt tunnbröd med smör och ost på..
Idag har varit en riktigt bra dag...en harmonisk och glad dag :) och imorgon måste jag fixa en lista...jag tänkte börja föra statistik på äggen! vikt och sånt...så nu får min fånga-möss-lista konkurrens på insidan av köksskåpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar