måndag 10 januari 2011

Dagens glada!

Sista biten av saffranscheesen hamnade så tacksamt i min mage! och firade samtidigt att kunna trampa på min älskling i 30 minuter (inte maken...crosstrainern..)
Kvällens middag blev kycklingfileer som jag lyckades rota fram ur frysen och klyftpotatis (de sålde en säck potatis för 10 kr på ica väst!) och sedan gjorde jag en kokossås med fryst mango i..

Idag åkte äntligen äggen i kläckaren, maken hittade en så gott som ny för halva priset på blocket! det ska bli så spännande att se om och vad det blir..vet inte riktigt hur bra befruktning det är på äggen så här mitt i vintern, förshoppningsvis blir det några i allafall...och då ska vi naturligtvis ställa till med kycklingfest, alltså inte äta kycklingar utan baka nån rolig tårta och fira deras ankomst :)


Det var inte bara de fyra små som hamnade i badbaljan ikväll utan även Alice, vår dvärgtax fick sig ett välbehövligt bad...måste tvätta bort löpdoften från fanskapet så grabbarna grus slipper yla så förbenat så fort våpet går förbi..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar