torsdag 13 januari 2011

Med sorg i hjärtat måste jag nu meddela..

Att tre rum nu är avtomtefierade..det tog emot att lägga ner mina älsklingar i lådorna..varje rum tar minst en halv dag..för när alla miljoners tomtar och änglar flyttas på så ser man ju hur dammigt det är...och då måste det torkas och grejas, köket...vardagsrummet och toaletten är nu tomt på julsaker...här ovan ser ni mina bästaste raringar...favoriterna bland favvosarna...maken är glad...och jag gråter nära på! den där låten som sjöngs på idol för nåt år sedan passar ju bra "is it true? is it over...?"
Men hönorna känner nog av min sorg och värper som aldrig förr, allt för att göra matte glad :) idag var det 7 ägg...våra sussex lägger dubbelt så stora ägg som våra silkes!

Man skulle kunna tro att man lär sig något efter 6 barn? men inte jag inte...varför i hela fridens namn badar man en snart 2-åring buse...och sedan ger henne yogurt? ungefär lika klokt som när man städar innan barnkalas? varför? ungarna struntar väl i dammtussar och klädhögar och jag får städa två gånger, före och efter...måste finnas roligare att göra med sin tid.


Kvällens middag..nu innan barnbidrag är det en aningens skralt i kassan så nu får fantasin jobba lite och frysens gömmor inspekteras...så ikväll blev det soppa gjord på potatis,morot,nötfärs och chilisås...senap och en herrans massa kryddor, vi vuxna drog även ett par tag med chilipepparen ovanpå...hembakt bröd till, jag bakade några råglimpor idag och de passade bra till!
Nu längtar jag som vanligt ihjäl mig efter tonåringarna! det känns så himla tomt utan dem..längtar efter våra familjekvällar med hyrfilm och gotter! på tal om gotter så ska jag baka lite mumsiga muffins till helgen...måste ju plåga jobbarkompisarna med några :-D



2 kommentarer:

  1. Vilken söt bild på Lilly! Ska ni till bygdegården i helgen? Vi ska dit. kram Alice

    SvaraRadera
  2. Ja Lilly är en riktig gegg-fia! tyvärr så tror jag inte att vi kommer på Lördag...jag jobbar hela dagen och har bilen den dagen till jobbet..men vi får se! kram Anna

    SvaraRadera