söndag 7 november 2010

Varför är det så här?

När jag var yngre och man köpte julklappar till fler (läs=fick julklappar från fler) så var man helt blank i huvudet när någon frågade om vad man önskade sig? ingen aning...eh..köp nåt som luktar gott? men nu...nu när man inte får några mängder av klappar längre så kommer jag på tusen saker som jag önskar mig! jag skulle kunna skriva A-4 sidor fulla av önskningar (även om den enda just nu är att alla ska vara friska..)
Jag ser fina saker varje dag som jag vill ha...och imorgon ska jag skrapa ihop några surt förvärvade kronor och se om jag åtminstone kan köpa mig ett nytt julgranshänge? jag brukar göra det varje år...fast efter jul! då kan man köpa för halva priset :)
Men mitt i allt elände så kommer sånna där ljusglimtar som gör att man orkar lite till! häromdagen kom världens bästa granne förbi, jag låg dock och sov efter en lång natt på NIVA...men hon träffade på min svärmor ute, hon ville bara lämna några kassar med barnkläder! jag blev så otroligt glad :) de kommer väl till pass! tack snälla fina Stina!
Och nästa glädjeglimt är min bästaste nätkompis...hon som är som en tvillingsjäl...dessvärre bor vi väldigt långt från varandra, men ändå så kan vi hämta styrka från den andra när livet känns övermäktigt och tungt..just nu har hon det lite tufft, men hon är världsbäst så jag vet att hon fixar detta! vem det är?hmm du vet vem du är vännen :)
Nu ska tvätt hängas så här missinassa...den sista diskmaskinen får vänta tills imorgon, det skramlar för mycket och två barn ligger och sover i mitt "nya sovrum"...vardagsrummet så jag vill för guds skull inte väcka dem också, det räcker med att en galning är uppe här=jag :)

3 kommentarer:

  1. Ronja hade gärna kunnat vara här i fredags eftersom jag var ledig då. Tänkte aldrig på att säga det! Hoppas det gick bra ändå på det andra fritiset. Hoppas kläderna blir bra. Du skulle fått dem för länge sedan... Trist att Micke har blivit sjuk. Är det inte barnen så är det mannen;) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Men visst var det så när ngn frågade vad man önskade sig så kom man inte på ngt.
    Viktor vet redan vad han ösnkar sig i julklapp och det är inte en grej;) Hoppas att maken snart blir bättre. Kram

    SvaraRadera
  3. Stina! Ronja stortrivdes i stenhagen!! de hade jättekul där, på Torsdagen var det halloweenfest med skattjakt :) kläderna passade jättebra!! den röda overallen satt som gjuten på Lilly :) Tack!!
    Inger: har du bestämt vad Viktor ska få i julklapp ännu? kram!

    SvaraRadera