onsdag 17 november 2010

Äntligen vinter!

Denna rätt är en av favvosarna här just nu i hela familjen...kycklingburgare :) det är så himla lätt att mixa egna burgare, och gott blir det! denna gång fuskade jag dock...brukar baka egna bröd men jag hade inte tiden eller orken så jag köpte grova bröd på maxi.
Greger var också sugen på kyckling! han är den snällaste...dummaste hund som man kan tänka sig, den icke existerande intelligensen skyller vi på att han är krypt...hans kulor är alltså inte där de ska.

Så här glad och gosig är vår Lilly när hon får skorpa med smör...alla barnexperter höjer nog på ögonbrynen av bilden...äta skorpa i soffan!? det finns ett skäl till att vi ska ha skinnsoffa många år till...


Upp som en sol och ner som en pankis...notera skorpan under hakan :-D just nu går dagarna i ett rasande tempo...jobbar 75% nu och stortrivs!! har insett att nattpassen passar mig bäst..just nätter på sjukan är faktiskt ganska mysiga...mitt i all sorg och tragedi på IVA så är det ändå något magiskt just på nätterna...sedan är det så skönt för mitt tinnitusöra att vara där på nätterna eftersom ljudvolymen är lägre, även om tempot kan vara minst lika högt på natten som på dagen, men vi är ju betydligt färre på golvet...nu väntar lite ledigt innan det är dags att jobba igen, så imorgon ska jag och de små pyssla och mysa med varandra!



3 kommentarer:

  1. Vad god burgaren ser ut, vad har du i den?

    Underbart med ett jobb (och arbetstider!) man gillar så mycket. :)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar ta innerlår file som jag mixar med ägg,klippt bacon,hackad gul lök och pressad vitlök...lite mjölk och ströbröd...sedan kryddar jag med salt,peppar och grillkrydda :) färssmeten blir ganska klibbig/rinnig men den stabbar till sig direkt i pannan :)
    Nu blev jag inringd till ett extrapass i natt...så nu blir det kaffe :-D

    SvaraRadera
  3. Oj det låter jättesmarrigt! Jag spar undan det för framtida bruk. :o) Ha en bra natt!

    SvaraRadera