lördag 6 november 2010

Halloween

Har jobbat natt Torsdag och Fredag...dessvärre har Ronjas fritids stängt pga "litet barnomsorgsbehov"? och vad hjälper det mig? jag har behov!! behov att få sova efter 10-timmars passen...då fick hon vara på stenhagens förskola, kändes inget vidare att lämna henne där på ett ställe som hon aldrig varit på...ingen hon kände...6 år gammal.
Men jag hade inget val! jag måste få sova några timmar! ligger minus på sömnkontot såd et smalar om det! när jag hämtade henne så hämtade jag en lycklig tjej :) hon hade haft jätteroligt! de hade haft halloweenfest och skattjakt!
När jag kom hem på Fredag morgon så hostade maken ännu värre...grådaskig och tärd...då fick jag nog! nu ringer du vc! det är fasiken inte normalt att hosta som du gör...gubbskrälle!
Jag packade in de fyra små i bilen och skjutsade runt alla på förskolor och fritids, var lite segt att åka in till stan igen efter att ha jobbat hela natten...jag slutar 07...men var hemma för att sova igen vid 9.30, tungt.

Lördag kväll var dock ledig så då hade vi vår årliga halloweenbjudning, då kommer svärisar och makens syster med familj...alltid kul! i år blev det:
Förrätt
*Baconlindade dadlar fyllda med vitlök och örtkryddad mögelost,tunnbrödssnittar med salami och gräslöksphiladelfia, starka korvar! jag tog både prinskorvar och sånna dära starka "finkorvar" jag tror dessa var med lammkött...lindade tortillabröd som bredits med sambal oelek på och stekte, starkt och gott!
Varmrätt:
*Kycklingklubbor,prinskorv,köttbullar och potatisgratäng...sallad och såser till.
Efterrätt
*Pumpapaj som gjorts som en cheesecake...botten var digestive,smör och hackade pekan-nötter sedan var det pumpapure,philadelfia,CF (lättvarianten),kanel,ingefära,citron, muskot och ägg och socker...det var nåt mer? hmm




Skallen som alltid får en hedersplats på halloween! jag gillar den på något knäppt vis..kanske beror det på att jag ännu minns hur uppspelt Julia var som liten när hon hittade den nergrävd bakom vårat hus!

Jaha...bara det roliga kvar :-D fast jag bryr mig inte! det är värt allt att få träffa lite släktingar och äta ihop...nu under perioder då barnen och maken varit sjuka, jag jobbar 75% på NIVA och 150% hemma så längtar jag alltid lite extra efter mina egna föräldrar ...men då får jag njuta lite av makens istället, som för övrigt är världens bästa svärisar!
Maken ja...det envisa stycket åkte ju till slut...det var lunginflammation :( och idag så är han ännu sämre...sämre än sämst! han har sovit eller legat hela dagen förutom då vi åt, så jag börjar oroa mig för imorgon natt då jag jobbar...jag kan verkligen inte vara hemma från jobbet och så dålig som han är så kan han verkligen inte ta hand om barnen...får se hur jag löser det? för löser det...det gör jag! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar