torsdag 25 november 2010

En månad kvar till jul!!

Nu går det undan! önskar jag kunde stoppa tiden...jag älskar just den här tiden innan jul då alla förväntningar hos barnen byggs upp, alla dofter...alla bakdagar, jag brukar nästan få en depp efter nyår...blir som värsta antiklimax när allt är slut.
Idag bakade jag en sväng saffransbullar till, hälften åkte in i frysen i väntan på transport till förskolans adventsfika.
Julgranshelvetet som maken döpt den till, han avskyr min 18 åriga gran...skönt ändå att han gillar 37-åringar mera :) men med ett gäng bollar i och lite av barnens pynt så tycker jag attd en duger!


Dagens middag! för att kunna njuta av lite extra fika ikväll så blev det lite nyttigare till middag...pasta med linsröra gjord på röda linser,lök,krossade tomater m vitlök,rivna morötter en näve fryst bladspenat och lite ricotta...på det äkta buffelmozzarella (köpte på väst för 12 kr!!) och lite soltorkade tomater på det...tur att maken jobbar ikväll...denna fibergryta kan resultera i oväntat gasutsläpp :-D


ÄlsklingsLilly...hon skulle hjälpa till att riva morötter men medans mamma for runt så hjälpte syrran henne att få fram strössel...så när jag kom tillbaka så doppade de morötter i strössel och åt :)
Själv har jag en massa att se fram emot! bio imorgon med tonåringarna!! sedan jobb i helgen...och en massa lussefika på förskolan :)
Igår hittade jag kursen jag vill gå! en intensivutbildning i 5 dagar och då blir du certifierad sorg/krishanterare med behörighet att hålla egna kurser och föreläsningar...nåt jag har drömt om! dessutom så skulle jag ha mycket nytta av det på jobbet då jag träffar anhöriga i kris varje dag...men sedan såg jag priset :( 14.900...så det är bara att glömma tyvärr...får försöka hitta något annat..men nu börjar jag känna att jag är på rätt spår vad som gäller min framtid då anhöriga och krishantering ligger mig varmt om hjärtat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar